Τα τελευταία χρόνια πολύ έχουν μετατρέψει τα άδεια ακίνητά τους σε πηγή εσόδων μέσω εφαρμογών βραχυχρόνιας μίσθωσης, όπως είναι οι διαδικτυακές πλατφόρμες Airbnb, Homeaway και η προσφορά μαζί με τη ζήτηση, όσο πάει και αυξάνετε.
Σε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, κάθε λεπτομέρεια μετράει και μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό πλεονέκτημα ή σημαντικό μειονέκτημα.
Η εσωτερική διακόσμηση, μαζί με την τοποθεσία και τις κριτικές που έχουμε λάβει για το ακίνητό μας παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ζήτηση αλλά και στη βιωσιμότητα αυτής της επιχειρηματικής μας δράσης, που αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία και πηγή κερδών, ενώ όσοι σκέφτονται να ξεκινήσουν τώρα για να επωφεληθούν από αυτό το trend, θα πρέπει πρώτα να ερευνήσουν το τι προσφέρει ο ανταγωνισμός και μετά να προχωρήσουν στη προσαρμογή του χώρου που θέλουν να διαθέσουν ως κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης, για να μπορέσουν να προσφέρουν, αυτό το κάτι παραπάνω, που θα τους διαχωρίσει από τον ανταγωνισμό.
Όπως σε όλες τις επιχειρηματικές κινήσεις, έτσι και σε αυτή, το μείγμα marketing που θα υιοθετήσουμε θα καθορίσει και την επιτυχία που θα έχουμε, που φυσικά μεταφράζεται σε κέρδη.
Το περιεχόμενο του μείγματος marketing περιλαμβάνει τα τρία γνωστά «P», δηλαδή, το προϊόν (Product), την τιμoλόγηση (Price), την προβολή (Promotion) και τέλος τη διανομή (Place).
Σε αυτό το άρθρο θα σταθούμε στο προϊόν (Product), στις αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε, καθώς και στα 5 επίπεδα που θα διαμορφώσουν τη θέση μας έναντι του ανταγωνισμού, πάντα με βασικά κριτήρια την εικόνα και την λειτουργικότητα του χώρου που διαθέτουμε, γιατί αυτά είναι ούτως ή άλλως ο πυρήνας και η ουσία του πρώτου (P).
Ένα κατάλυμα αποτελεί ένα προϊόν που διαχωρίζεται σε 5 επίπεδα
Στο βασικό όφελος: Αυτό που στην ουσία αγοράζει ο πελάτης, δηλαδή τη διαμονή.
Στο βασικό προϊόν: Τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος.
Στο αναμενόμενο προϊόν: Χαρακτηριστικά τα οποία θεωρεί δεδομένα ο αγοραστής, όπως για παράδειγμα, ότι θα είναι καθαρό.
Στο διευρυμένο προϊόν: Που έχει να κάνει με χαρακτηριστικά που ξεπερνούν τις προσδοκίες του, για παράδειγμα υπηρεσίες μεταφοράς.
Στο δυνητικό προϊόν: Που περιλαμβάνει ότι θα μπορούσε να δοθεί επιπλέον και θα ενθουσίαζε τον πελάτη, για παράδειγμα, ένα καλάθι με φρούτα κατά την άφιξή του.
Το βασικό προϊόν μας εδώ είναι άμεσα συνδεδεμένο με την εικόνα του, το στυλ του, τη διαρρύθμιση του χώρου, τα έπιπλα που το απαρτίζουν, τα χρώματα καθώς και τις λειτουργικές ανέσεις που προσφέρουμε μέσα σε αυτό τον χώρο.
Το πρώτο πράγμα που θα δει όμως ο υποψήφιος πελάτης και που μπορεί να κρίνει αν θα κλείσει το δικό μας κατάλυμα ή κάποιου άλλου, μέσα από την πλατφόρμα Airbnb ή οποιαδήποτε άλλη, είναι η εικόνα του, που φυσικά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις επιλογές που έχουμε κάνει στο interior design.
Η πρώτη εντύπωση είναι σημαντική, για αυτό και ο χώρος θα πρέπει να παρουσιάζει καλαισθησία, λειτουργικότητα, ισορροπία και το στυλ, το ύφος δηλαδή, να έχει συνοχή με την τοποθεσία που βρίσκεται.
Τα σημεία που προσέχουμε στην εσωτερική διακόσμηση ενός τέτοιου χώρου είναι τα εξής:
- Το ύφος. Αν το κατάλυμα που θέλουμε να διαθέσουμε βρίσκεται σε νησί, το ύφος του οφείλει να είναι νησιώτικο, θα πρέπει δηλαδή να κατευθυνθούμε σε φωτεινά χρώμα, λιτά έπιπλα και διακοσμητικές λεπτομέρειες σε μπλε ή aqua αποχρώσεις. Αν πάλι το κατάλυμα βρίσκεται σε κάποια ορεινή περιοχή θα πρέπει να επενδύσουμε στη ζεστασιά του ξύλου, σε γήινα χρώματα, ίσως και κάποια παραδοσιακά αντικείμενα της περιοχής. Θέλουμε δηλαδή να δώσουμε ταυτότητα και να βάλουμε τον υποψήφιο πελάτη μέσα στο θέμα δανειζόμενοι στοιχεία από το landscape της τοποθεσίας.
- Τα έπιπλα τα οποία θα επιλέξουμε να βρίσκονται μέσα στον χώρο, θα πρέπει να είναι σύγχρονα και να έχουν καλή ποιότητα, γιατί αυτό το χαρακτηριστικό θα φανεί και στις φωτογραφίες. Παράδειγμα, ένας παλιός καναπές που φαίνεται ότι δεν είναι άνετος, ένα κρεβάτι που θα μπορούσε να συναντήσει κάποιος σε οποιοδήποτε φθηνό μοτελ του εξωτερικού, μία ταλαιπωρημένη τραπεζαρία κλπ, είναι σημεία τα οποία φαίνονται στις φωτογραφίες και θα απωθήσουν πολλούς πελάτες που έχουν την άνεσή τους ως πρώτο και βασικό κριτήριο. Σαφώς, αν μέσα στο χώρο υπάρχει κάποιο καλαίσθητο έπιπλο, που αν και παλιό τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, όπως για παράδειγμα κάποια ξυλόγλυπτα, το καθιστούν ως πλεονέκτημα μέσα στο χώρο, το διατηρείτε και το εντάσσετε μέσα στον χώρο σε αρμονία ή σε αντίθεση με τα υπόλοιπα έπιπλα.
- Αν ο χώρος που διαθέτετε δεν είναι τόσο φωτεινός ή τόσο μεγάλος, ακολουθήστε κατά γράμμα τον χρυσό κανόνα στο interior design που ντύνει τους χώρους αυτούς με φωτεινά και ανοιχτόχρωμα χρώματα.
- Δημιουργήστε μία ιδιαίτερη θεματολογία με λίγα διακοσμητικά αντικείμενα.
- Αποφύγετε να γεμίσετε τον χώρο, ο συνωστισμός δημιουργεί αρνητική εικόνα και αρνητικά συναισθήματα.
- Ολοκληρώστε την εικόνα. Ότι και να επιλέξετε για τον χώρο αυτό πρέπει να δημιουργεί μία ολοκληρωμένη εικόνα και να είναι ένας ολοκληρωμένος χώρος. Αυτό σημαίνει, ότι αν στο χώρο αυτό θέλουμε να προσθέσουμε έναν καναπέ, ο καναπές αυτός θα πρέπει να συνοδεύετε και από ένα τραπεζάκι. Τίποτα δεν πρέπει να δίνει την αίσθηση ότι κάτι λείπει.
Όπως καταλαβαίνουμε η εικόνα που θα παρουσιάσουμε, είναι το περιτύλιγμα και το περιεχόμενο του βασικού προϊόντος μας, άρα οι πρώτοι συνειρμοί που πρέπει να δημιουργήσουμε σε κάθε υποψήφιο πελάτη συνδέονται με το φως, την αρμονία, την ποιότητα και την καθαριότητα.
Η CANTICO σε συνεργασία με τους έμπειρους διακοσμητές της και το εξειδικευμένο προσωπικό της σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε ή και να ανανεώσετε τους χώρους του καταλύματός σας σύμφωνα με τις ανάγκες και το αισθητικό αποτέλεσμα που θέλετε να πετύχετε.
Οι ολοκληρωμένες προτάσεις μας τόσο στον ιδιαίτερο σχεδιασμό επίπλου όσο και στα υλικά που το πλαισιώνουν (υφάσματα/ταπετσαρίες/διακοσμητικά/φωτιστικά) σύμφωνα με τις διεθνής τάσεις, μπορούν να καλύψουν και τις πιο υψηλές απαιτήσεις κινούμενοι στο οικονομικό πλαίσιο που ορίζετε εσείς.